ܓܓܓ  اِشـــغالگر  ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

ܓܓܓ اِشـــغالگر ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

اشعار و نوشته های محمدصادق رزمی
ܓܓܓ  اِشـــغالگر  ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

ܓܓܓ اِشـــغالگر ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

اشعار و نوشته های محمدصادق رزمی

اشکم به یاد توست

دارد می افتد
به یادت

اشکم...


"اشغالگر"

تعبیر بیداری

بیداری هایم را
در خواب تعبیر می کنم

وقتی حتی به خوابم هم نمی آیی...


"اشغالگر"

از سرزمین باد

باد
وطن موهای توست

به هر سو می روند که باد می وزد..


"اشغالگر"

جنگ تحمیلی

جنگ دلتنگی را

خاطره چشمانت بر دلم تحمیل کرد...


"اشغالگر"

هواپیمای زندگی

من و تو
دو بال یک هواپیماییم
بی تو
این هواپیما تا ابد

زمینگیر است..


"اشغالگر"

پاییز با نرسیدن شروع می شود

تو ساعت دوازده شب سی و یک شهریوری
و من عقربه ای
که تا می خواهد به تو برسد

به عقب می کشندش..


"اشغالگر"

سایه ات به روی من

کاش همان دیواری بودم
که سایه ات به رویش  افتاده بود..


"اشغالگر"

حبس در سینه ام

به حبس ابد در سینه ام محکومند

نفس هایم بی تو..


"اشغالگر"

بی عقربه ام

برای ساعتی که عقربه ندارد
چه فرق می کند

تغییر زمان های پاییز و بهار...


"اشغالگر"

پرده دلتنگی

پنجره خیالم را که باز می کنم
یاد تو همچون باد

می تکاند پرده دلتنگی را...


"اشغالگر"

زمین تنها

بعد از تو
من همان زمینم

بعد از قیامت...


"اشغالگر"

مرا نگاه کن

کاش بر دلت
می افتاد

نگاهت بر من...


"اشغالگر"

تنهایی یعنی

وقتی برود
ولی خاطرش نرود

یعنی تنهایی..


"اشغالگر"

تو خود پاییزی

چشمانت
پر از مهر بود

که زندگی ات پاییزی شد...


"اشغالگر"


حالت پرواز گوشی

همچون یک تلفن همراه

که به روی حالت پرواز است

من نیز بی تو

روشنم اما خاموشم...


"اشغالگر"

سی سی یو

زندگی بی تو
همچون بیماری
در اطاق سی سی یو بیمارستان ست
زود خودت را برسان

که محتاج مراقبت های ویژه تو ام...


"اشغالگر"

سکوت و فریاد

میخواستم فریاد باشم
اما

دلم نیامد دلِ سکوت را بشکنم...


"اشغالگر"

برگ ها ریخته اند

باران پاییزی
اشک آسمان است

از غم نبودن برگ ها...


"اشغالگر"

کاش میشد ببینمت باز

هر جا که می روی
تا قبل از شب برگرد

امشب باید دوباره به خوابم بیایی...


"اشغالگر"

پیش خدا

عشق تو
سیب سرخی بود

که از دستان خدا افتاد بر دلم
ولی صد افسوس که خدا سیب اش را پس گرفت ...


"اشغالگر"

نمی توان به تو خیره شد

مستقیم
به خورشید و به تو
نگاه که می کنم
چشمانم می سوزد

اشک می آید...


"اشغالگر"

تیتیر روزنامه ها

ساعت ها می ایستادم
رو به روی باجه روزنامه فروشی
و از جایم تکان نمی خوردم
اگر تیتر روزنامه ها

چشمان تو باشد...


"اشغالگر"

موزه درد شاعر

مجموعه شعر شاعر

موزه درد های نا گفته اوست...


"اشغالگر"

ساعت صحرایی

دردِ نبودنت
همچون یک ساعت شنی ست

که تمام نمی شود شن های صحرایش...


"اشغالگر"

افق جشمانت

هر روز مغرب در دلم
اذان دلتنگی می گویند

به افق چشمانت...


"اشغالگر"

اگر بیابان خشکم نکند به تو خواهم رسید

تو اقیانوس آرامی
و من رودی آواره
که برای رسید به تو

به دل کوه و صحرا زده است...


"اشغالگر"

بحران هسته ای

هیچوقت حل نخواهد شد

وقتی تو برای همیشه

رفته ای...


"اشغالگر"

گذشته ها ایستاده اند

گذشته ها
اگر گذشته یود
من اینقدر

دلتنگ نبودم...


"اشغالگر"

عمر تو عمر گل

عمر تو
همچون عمر گل
کوتاه بود
چه کنم با عطر گلی که دیگر نیست...


"اشغالگر"

بی قرار تو ام، دلتنگم

این متن کوتاه ست و پر از درد
ساده می گویم من امشب
خیلی بیش از هر شب دلتنگ تو ام

کاش زنده بودی  ...


"اشغالگر"

دست هایت اشک را مخفی می کنند

گاهی باران هم

پشت ابرها مخفی می ماند
وقتی با دست هایت
اشک ها را مخفی می کنی ...


"اشغالگر"

دستت در دستم

نیستی
و من هنوز

دست هایت را می گیرم..


"اشغالگر"

باران

خلاصه حرف های
همه ابر های جهان

باران بود...


"اشغالگر"

بی درخت تو

پاییز و بهار
چه فرقی می کنند

برای برگِ بی درخت...


"اشغالگر"

منع سیگار کنی

از داغ نبودن تو سیگار کشم

باید تو بیایی و مرا منع کنی


"اشغالگر"

شب می آید و باز من دلتنگ تو می شوم

شب
چه در خود دارد
که تا فرا می رسد

دلتنگی هجوم می آورد...


"اشغالگر"

خشکسالی

کشور را
خشکسالی فرا گرفته ست
بس که آب نوشیدیم

و اشک ریختیم...


"اشغالگر"

خورشید من

شب همان روز است
که خورشید ندارد
و مرگ
همان زندگی ست

که تو را ندارد...


"اشغالگر"

اسیر پاییز

ز غم نبودن تو شده ام شبیه برگی

که برای دیدن تو شده ام اسیر پاییز


"اشغالگر"

شبکه خبری چشمانم

اگر چشمانم شبکه خبری داشت
می گفت آسمان شهر

باز هم امشب بارانی ست...


"اشغالگر"

پایان قصه من و مادر بزرگ

پایان قصه مادر بزرگ
و پایان داستان من

هر دو به نرسیدن ختم می شود...


"اشغالگر"

تو نمی شود

شعر می گویم و گریه می کنم ولی

این شعرها برای دلم تو نمی شود


"اشغالگر"

آرزوی رسیدن پاییز

درد مرا
برگ زردی می فهمد

که در آرزوی پاییز است
برای افتادن...


"اشغالگر"

آرام بخش ترین قرص دنیا

قرص آرام بخش من
آغوش تو بود

که دیگر برایم قرص نمی شود....


"اشغالگر"

امیدی که قطع و وصل می شود

بیماری اش
دکتر ها را قطع امید کرده بود
از ادامه زندگی
و او را امیدوار

به دیدن یارش در آن دنیا...


"اشغالگر"

زندگی یعنی رویا

زندگی یعنی

مرور خاطرات گذشته ای

که می توانست جور دیگری رقم بخورد...


"اشغالگر"

تولدم فراموش..

انگار قبل از فوت رسمی

در یاد ها

شناسنامه ام را باطل کرده اند...


"تولدم مبارک"

تولدم مبارک

چون میوه نارسی که به دنیا رسیده است

من قایقی شکسته ام که به دریا رسیده است


"اشغالگر"

تفکیک جنسیتی

و قبل از شهرداری تهران
خدا تفکیک جنسیتی را شروع کرد

وقتی
مرا در این دنیا تنها نگه داشت
و تو را به آن دنیا برد...


"اشغالگر"

بچرخ زمین تا برسم به او

ایستاده ام
در این گوشه از دنیا
زمینی که می چرخد

عاقبت روزی مرا به تو می رساند....


"اشغالگر"