ܓܓܓ  اِشـــغالگر  ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

ܓܓܓ اِشـــغالگر ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

اشعار و نوشته های محمدصادق رزمی
ܓܓܓ  اِشـــغالگر  ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

ܓܓܓ اِشـــغالگر ܓ <اشعار محمد صادق رزمی>

اشعار و نوشته های محمدصادق رزمی

زمستان زندگی

ساعت عمرم
نشان می دهد
که زمستان زندگی

در راه است...


"اشغالگر"

خاطرات چتر

چتر
یک نفره بود
ولی خاطراه هایش

دو نفره...


"اشغالگر"


آرزوی باد

باد را

آرزویی ست در وزیدن

اینکه لا به لای موهای تو بپیچد...


"اشغالگر"

به دنبال تو در باران

رد باران را می گیرم
یا به تو می رسم

یا من نیز گم می شوم..


"اشغالگر"

آمد ولی بی خبر

با رفتن می آید
عشق...


"اشغالگر"

یدون مقصد

دوستت دارم
و این جمله ای ست

که تا ابد به مقصد نمی رسد..


"اشغالگر"

درخت تنها می شود بعد از باد

باد پاییزی
تیر خلاص بود

بر پیشانی آخرین برگ درخت...


"اشغالگر"

اگر ابرهای سیاه نباشند گل ها می میرند

سیاه و زشتم
و همچون ابرهای سیاه و زشت

پر از بارانم..


"اشغالگر"

مهر ندارم

بی مهر تو
پاییز فقط دو ماه دارد

آبان و آذر..


"اشغالگر"

بوسه بر باران

کجا باران را بوسیده ای
که عطر تو را می دهد

باران...


"اشغالگر"

هنرمندی چشمانت

فرهنگستان هنر است

چشمهایت

مرا هم شاعر کرد
و هم نقاش...


"اشغالگر"

زشتی تقصیر کلاغ نبود

کلاغی زشتم
که با سنگ
بالم را شکستند

و دلم را هم...


"اشغالگر"

زیباترین منظره جهان بودی و نیستی

تو

آبشار نیاگارایی
تو همان جاده چالوسی
تو غروب زیبای بوشهری
تو خلاصه همه زیبایی های جهانی...


"اشغالگر"

شاید برسم به تو

با مرگ
به تو خواهم رسید
زندگی

مرا از تو دور می کند...


"اشغالگر"

نزدیکتر از من به منی تو

به تو نزدیکم و از خود دورم من...


"اشغالگر"

سیلاب غمت

من در برابر غم نبودنت
همچون خانه ای کاه گلی ام

در مقابل سیلاب...


"اشغالگر"

انتحاری

با دلی سرشار از غم نبودنت
به زیر باران پاییزی می روم

و این یعنی عملیاتی انتحاری...


"اشغالگر"

کابوس تلخ

کاش همه این نبودن ها
کابوس تلخی بود در خواب
با اضطراب بر می خواستم

و تو در آغوشت آرامم می کردی...


"اشغالگر"

زنده بودی ای کاش

کاش گوشه تصویر زندگی ات
نوشته بود پخش زنده
مکانت مهم نبود

فقط ای کاش می نوشتند زنده...


"اشغالگر"

چهاره ره جدایی

ما دو خیابان بودیم
که در چهار راه رسیدنمان
از هم جدا شدیم...


"اشغالگر"

خاک بر هوا

عشق تو
همچون باد
وزید بر تن خاکی من...

"اشغالگر"

سربازی گل به دست

همچون گلی
بر لوله تفنگ

چشمانت اینگونه زیباست..


"اشغالگر"

من بارانم

بی تو
اشک هایم همچون باران

بر خودم می بارد...


"اشغالگر"

خیس است کبریت از اشکم

همچون کبریتی خیس
که آتش نمی گیرد

عاقبت باید شکسته شوم..


"اشغالگر"

شهردار تهران

از معضلات شهر تهران
وقت هایی که باران می بارد
این بود
که پیاده رو هایش
تو ندارد...


"اشغالگر"

کوبانی در چشمهایم

کوبانی
وسط تهران است
درست در چشمهایم
وقتی برای نریختن اشک ها

مقاومت می کنم..


"اشغالگر"

علائم حیاتی

علم پزشکی
بعدها ثابت خواهد کرد
داشتن تو

یکی از علایم حیاتی من است...


"اشغالگر"

مصلحت نظام دلم

بی تو
نظام دلم

مصلحت ندارد...


"اشغالگر"

بگذار بریزم اشک

از پاییز غم انگیز تر
منم

که بی مهر تو مانده ام...


"اشغالگر"

فتنه گر زیبا

در حصر دلم باشی ای فتنه گر زیبا
در هجر تو من شیدا بی تاب تر از دریا


"اشغالگر"

شوروی سابق

بعد از تو

من شوروی رو به فروپاشی شده ام...


"اشغالگر"


چمدان تو ام

کاش من چمدانت بودم
که موقع رفتن

مرا فراموش نکنی..


"اشغالگر"

بدا به حال من که خدا ناداوری کرد برایم

حال من
شبیه حال سعید عبدولی ست
از او طلا را گرفتند

و از من ، تو را...


"اشغالگر"

باران زیر باران

نگاهم بر آسمان،
من برای تو اشک می ریزم

و آسمان برای چشم هایم...


"اشغالگر"

سبز نمی شود

کاش پلیس راهور
به جای چراغ قرمز
تو را جلویم سبز می کرد...

"اشغالگر"

نمی رسم

متولد شهریورم
و به تو نخواهم رسید
همچون شهریور

که هرگز نمی رسد به پاییز...


"اشغالگر"

کوه ندارد

بوشهر کوه ندارد
تا برای اثبات عشقم
آنرا بیستون کنم
پس قایقی می سازم

و به دریا می زنم...


"اشغالگر"

رفته ام بر باد

 بی تو
رفته ام بر باد

هر چه بادا باد...


"اشغالگر"

تو برای من یعنی حسرت

بهار برای پاییز

یعنی خاطره شیرین گذشته ها...


"اشغالگر"

کوبانی

تنهایم
همچون شهر کوبانی

میان غم هایی از جنس داعش...


"اشغالگر"

به سر می رسد..

قصه هر چه می خواهد باشد
من همیشه

همان کلاغ آواره انتهای داستانم...


"اشغالگر"

از دردی مانده

از درخت سبز
برگی زرد ماند
و از پرنده، پر
و از تو

دردِ نداشتنت...


"اشغالگر"

لبخند تلخ

از لبخند ژکوند تلخ تر
لبخند مهماندار هواپیما بود

در لحظه سقوط...


"اشغالگر"

روسری مشکی

روسری مشکی سرت می کنی
و من

شب و روزم به هم می ریزد...


"اشغالگر"

هم نام گل هایی

خدا
دخترها را آفرید

تا گل ها بی نام نمانند...


"اشغالگر"

امانتدار

امانتدار خوبی نبود خدا
وقتی که تو را به او سپردم
ولی پس نداد تو را...


"اشغالگر"

عید قربان 2

حتی اگر خدا هم نخواهد
من در همه عید های قربان

باید به قربان تو شوم...


"اشغالگر"

عید قربان

خدا نگذاشت
ابراهیم سر اسماعیل را ببرد
ولی آنگاه که تو خواستی
دل از من ببری
خدا اجازه داد..

کاش این عید برای دلم هم قربان میماند..


"اشغالگر"

طهران تو را می خواهد

طهران
همان تهرانی ست

که تو را ندارد...


"اشغالگر"

آینده بی معنی می شود اگر...

تو
آفتاب صبح فردایی
اگر نتابی

آینده بی معنی ترین کلمه دنیا می شود...


"اشغالگر"